Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Veckans höjdpunkt

Av Annika Pettersson - 12 april 2011 19:53

Den här helgen har faktiskt varit ganska lugn, bara en kollohund här, Freja   Hon åkte hem en sväng på söndagen till sin M Annika, dom hade väl abstinens bägge två   Nu har Rallylydnaden börjat på måndagar och det är bland det roligaste jag vet   men vad tröttsamt......Jag orkade inte masa mig in till M säng när hon gick och la sig för natten utan låg kvar i min fina träsäng      Men fram på småtimmarna så blev det lite ensamt så då gick jag in till M och somnade om på en gång. M tyckte det var dax att gå upp halv 6, hon är inte klok den människan  , jag för min del fortsatte att sova. Strax efter 7 så kom Chester, dagvalpen som är här, han är rätt okey men ganska jobbig ibland  Då helt plötsligt så skulle kopplen på och iväg med en himla fart, vi skulle visst möta upp M kompis Annika och Freja, men vad jag inte fattade var varför vi skulle gå tillbaka samma väg  som vi kom ifrån, då hade vi väl ändå kunnat vänta på dom, knastanter ! Fick reda på att det var för att Frejas M skulle med bussen till landet så vi skulle följa henne till hållplatsen, tycker hon kunde letat reda på den själv så vi hade kunnat gå i skogen ist för på asfalt, men men så är dom där tvåbenta  Där stod vi och väntade och väntade och rätt som det var så såg dom bussen komma så Frejas M lämnade över kopplet till min M eftersom hon har kollovecka hos oss.....igen   Men så hände nåt konstigt, bussen bara åkte förbi Frejas M och där stod dom och bara såg bussen försvinna. Jaha då blev det promenad hemåt med alla hundar, väskor och Frejas M, trodde vi skulle in och äta nåt gott, men näe, kopplen åkte av i all hast och så försvann M ut genom dörren !!! Hur kan man bara göra så   Nåja M kom efter en stund men utan Frejas M, undrar vart hon tog vägen ? Det har varit varmt idag så det har blivit mycket trädgård, så skönt att ligga och rulla runt i gräset. Ja nu är det kväll och en ny dag är på väg, undrar vad det blir för roligt då ? Min M brukar alltid vara så påhittig, åh vad jag älskar henne       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Pettersson - 23 maj 2017 07:45

Nu har det gått 2,5 dygn sen den dumma ormen bet mig. Klarar mig utan smärtstillande sen igår lunch, så nu börjar jag vara normal. Utöver min vanliga mat så får jag lite extra gott att äta, det är väl fördelen med att vara sjuk    Har fått jättedål...

Av Annika Pettersson - 22 maj 2017 05:38


  Godmorgon   Tog mig igenom söndagen ganska bra. Åt lite torrfoder och fil, smakade rätt bra Får fortfarande medicin. Hade tur att få besök av Lisett, Sunny & Niklas    Dom åt korv och jag fick smaka lite....på en söndag !!! Fick en Dentalife (tuggb...

Av Annika Pettersson - 21 maj 2017 07:31


Igår blev jag ormbiten för första gången i mitt 10-åriga liv    Tur det var nära till veterinären. Min kompis Bonitos matte var snäll och körde in mig och matte till Linde. Jag fick dropp ca 40 min efter bettet och detvar ju tur. Efter drygt 1,5 timm...

Av Annika Pettersson - 3 maj 2017 09:34

Jaha nu har matte börjat slarva med min blogg igen    vet inte vad det är för fel på henne !!Igår var en helt underbar dag   , fast lite för varmt på dagen för min del så jag föredrog att ligga inne i husvagnen med öppet fönster På kvällen gick vi ...

Av Annika Pettersson - 20 april 2017 16:37

Igår var vi på campingen hela dagen   Blev mycket gräva och bus   så  när vi äntligen kom hem blev det soffläge. att matte sen sa att imorgon så blir det bara en liiiten stund till campingen.Dagen började med besök på Rejmes där matte skulle lämna in...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards